Producenci
  • MARKI

• Cera trądzikowa - jak o nią dbać? 0

Jeżeli każdego ranka po przebudzeniu widzisz na swojej twarzy coraz więcej wyprysków i czerwonych krostek, z pewnością cierpisz z powodu cery trądzikowej. Ten rodzaj skóry przez wielu uważany jest za najtrudniejszy do pielęgnacji. Czasami może wydawać się, że cera jest nie do opanowania, a żadna z podjętych prób leczenia nie przynosi oczekiwanych efektów. Na szczęście istnieje wiele sposobów, które ułatwią pielęgnację nawet najbardziej uciążliwych przypadków skóry trądzikowej. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia higiena i konsekwencja.

Jak rozpoznać cerę trądzikową

Niesłusznie myślimy, że skóra trądzikowa dotyczy tylko nastolatków. Pomimo, że najczęściej z problemem skóry trądzikowej borykają się nastolatki między 14 a 17 rokiem życia, ten problem występuje równie często także wśród osób dorosłych. Przyczyną regularnie pojawiających się na twarzy czerwonych lub różowych krost i wyprysków, najczęściej wypełnionych ropą, jest przewlekła choroba zapalna gruczołów łojowych. Zaognione zaskórniaki i podskórne grudki przy dotyku powodują ból i uczucie dyskomfortu, a w przyszłości mogą zostawiać po sobie zagłębienia na skórze i blizny. Zdarza się, że cera trądzikowa mylona jest z tłustą, ponieważ nadmiar produkowanego sebum sprawia, że twarz staje się lepka i świecąca. Nadprodukcja łoju w połączeniu z bakteriami to doskonałe środowisko dla wszystkich niedoskonałości. Proces leczenia cery trądzikowej jest długi i często konieczna jest pomoc dermatologa. Istnieje jednak wiele domowych sposobów na walkę z trądzikiem. Odpowiednia pielęgnacja i trochę starań pozwala utrzymać skórę w dobrej formie i łagodzić widoczne objawy.

Co powoduje trądzik?

Na pojawianie na twarzy zaskórniaków i nieestetycznych wyprysków wpływa wiele czynników. Przede wszystkim zmiany na twarzy mogą być efektem zbyt intensywnej pracy hormonów androgenowych - aktywują one gruczoły łojowe do nadmiernej ilości sebum. Innym powodem powstawania trądziku są uwarunkowania genetyczne i częste wahania hormonów, szczególnie w okresie dojrzewania i u kobiet w trakcie miesiączki. Na nieestetyczne krosty i wypryski wpływ ma także zanieczyszczenie powietrza i niektóre warunki pogodowe, zwłaszcza wysoka wilgotność. Czynnikiem sprzyjającym powstawanie trądziku może być także silny stres, który zwiększa poziom hormonu kortyzolu - obniża on właściwości ochronne skóry przed bakteriami.

Pielęgnacja cery z niedoskonałościami

Wszystkie kosmetyki i kremy o lekkiej i nieobciążającej formule antybakteryjnej są doskonałym wyborem przy walce z trądzikiem. Skóra z niedoskonałościami jest podrażniona i narażona na działanie czynników zewnętrznych. Z tego powodu nie należy stosować silnych preparatów zawierających alkohol. Może on uszkadzać delikatny naskórek i przesuszać twarz, doprowadzając do wymuszonej reakcji obronnej skóry, czyli produkowania jeszcze większej ilości nieporządnego sebum. Jeżeli chcesz utrzymywać trądzik pod kontrolą, zastosuj się do kilku prostych zasad przedstawionych poniżej - ułatwią one pracę nad niedoskonałościami. Oto kilka z nich:

Zasada 1. Właściwe oczyszczenie

Odpowiednia higiena twarzy pozwala usunąć nadmiar nagromadzonego sebum i bakterii wywołujących stan zapalny wyprysków.  Jeżeli więc planujesz pozbycie się nieestetycznych kropek, pamiętaj o częstym myciu skóry. Kosmetyki oczyszczające powinny być dostosowane do skóry podrażnionej i delikatnej. AVA ACNE CONTROL ANTYBAKTERYJNY ŻEL MYJĄCY jest produktem przeznaczonym dla cery trądzikowej. Zapobiega on rozmnażaniu bakterii, normalizując PH skóry. Głęboko oczyszcza twarz z martwych naskórków i zanieczyszczeń zatykających pory - stają się one mniej widoczne, a skóra jest bardziej gładka i matowa.

W trosce o podrażnioną skórę z niedoskonałościami zalecane jest także stosowanie delikatnych pianek myjących np. AVA PORE REVOLUTION ŁAGODZĄCA PIANKA OCZYSCZAJĄCAPianka zapewnia dokładne oczyszczenie skóry, usuwając makijaż, nadmiar sebum i wszelkie zanieczyszczenia. Zawarty w składzie pantenol i witamina B3 zmiękczają naskórek i łagodzą podrażnienia, pozostawiając skórę czystą i gładką.

Zasada 2. Pamiętaj o peelingu twarzy

W przypadku cery trądzikowej dobrze sprawdzą się delikatne peelingi enzymatyczne - oczyszczają skórę z zanieczyszczeń i martwego naskórka, jednocześnie odblokowując zatkane ujścia gruczołów łojowych. Ten rodzaj peelingu nie podrażnia skóry ani nie uszkadza zaognionych krost. CLOCHEE Gentle Enzyme Peel - Delikatny Peeling Enzymatyczny doskonale nada się do podrażnionej i zaczerwienionej twarzy. Preparat oczyszcza skórę bez konieczności jego wcierania, wygładzając, rozświetlając i przygotowując skórę do dalszej pielęgnacji. Peeling w swoim składzie zawiera wiele składników aktywnych takich jak: papaina, bromelaina, olej kokosowy i ekstrakt z żurawiny. Enzymy złuszczają martwe komórki naskórka, skutecznie odbudowując uszkodzony płaszcz lipidowy.

Pamiętaj jednak, że zbyt częste złuszczanie może mieć negatywny wpływ dla cery trądzikowej. Codzienne szorowanie twarzy ziarnistymi środkami oczyszczającymi i produktami złuszczającymi może przynieść więcej szkody niż pożytku. Takie zabiegi powinny być wykonywane maksymalnie 2-3 razy w tygodniu.

Zasada 3. Regularnie nawilżaj skórę

Nie martw się, że kremy nawilżające pogorszą stan cery z niedoskonałościami. Choć wygląd skóry trądzikowej może powodować instynktowny strach przed dodatkowym nawilżeniem, rezygnacja z kremów to duży błąd. Na odwodnionej i suchej powierzchni twarzy gruczoły łojowe zwiększają produkcję sebum. Odpowiednie nawilżenie równoważ nadprodukcję łoju i pomaga kontrolować powstawanie kolejnych wyprysków i ułatwia gojenie się ran. Przy zakupie kremu nawilżającego dobrze poszukać lekkiego produktu, który nie będzie zatykał porów i dodatkowo obciążał twarzy. Składnikiem idealnie sprawdzającym się przy walce z trądzikiem jest olejek konopny. Działa on przeciwzapalnie i detoksykująco, redukując ilość wydzielanego sebum. Kosmetykiem nawilżającym, łączącym w swojej formule CBD i inne składniki przeciwtrądzikowe, jest Bielenda CBD Cannabidiol - Krem nawilżająco - detoksykujący z konopi siewnych. Produkt zawiera również kompleks ANTI-POLLUTION, zapewniający skórze ochronę przed wszelkimi zanieczyszczeniami. Skutecznie zwalcza niedoskonałości, trądzik, przesuszenie i zaczerwienienia. Krem sprawdzi się zarówno w kuracji dziennej jak i nocnej. Nie przetłuszcza skóry, ale pozostawia ją odżywioną i wzmocnioną.

Jeżeli nie przepadasz za stosowaniem kremów, możesz wypróbować esencje nawilżające. Badania potwierdziły, że kuracja składająca się z esencji zwiększa skuteczność walki z trądzikiem. Możesz na własnej skórze przekonać się o skutecznym działaniu tego typu preparatów, stosując Esencja nawilżająca do cery trądzikowej „BRATEK”. Kosmetyk został stworzony z myślą o potrzebach cery trudnej, z licznymi niedoskonałościami. Zwarty w nim hydrolat oczarowy reguluje wydzielanie sebum i delikatnie ściąga pory.

Zasada 4. Zadbaj o swoje otocznie

Skuteczna walka z trądzikiem to przede wszystkim wyeliminowanie źródła jego powstawania, czyli bakterii. Usunięcie ich ze swojego otoczenia to bardzo trudne zadnie, ale nie niemożliwe do wykonania. Wystarczy pamiętać o częstych zmianach ręcznika do twarzy i poszewek poduszek. To na nich głównie gromadzą się wszystkie zanieczyszczenia z twarzy. Nieodświeżane przez długi czas ręczniki i poduszki to główne siedliska bakterii. Używając ich łatwo przenieść na twarz nowe bakterie, co może prowadzić do powstawania kolejnych wyprysków i infekcji. Dodatkowo, każda właścicielka akcesoriów do makijażu powinna pamiętać o ich regularnym czyszczeniu i dezynfekcji. Niemyte pędzle i gąbeczki, które mają bezpośredni kontakt ze skórą, to wylęgarnia zarazków i źródło bakterii. Jeżeli chcesz cieszyć się zdrową skóra, musisz zadbać o swoje środowisko.

Zasada 5. Nie dotykaj, nie wyciskaj

Mimo, że białe grudki na twarzy proszą się o usunięcie, nie wyciskaj ich. W ten sposób pogorszysz tylko sytuację. Mechaniczne pozbycie się problemu to tylko chwilowa ulga. Nagromadzone w ropie bakterie mogą roznieść się po innych częściach twarzy, powodując powstawanie innych wyprysków  lub pogorszenie się stanu zapalnego. Co gorsze, przedwcześnie wyciśnięte wypryski często pozostawiają po sobie rany, które w przyszłości zmieniają się w blizny lub zagłębienia na skórze. Lepiej pogodzić się z tymczasową białą grudką na skórze niż walczyć później z trudniejszymi do wyeliminowania niedoskonałościami.

Zasada 6. Zmień dietę

Niektóre pokarmy i produkty nasilają objawy trądziku i prowadzą do przewlekłego zapalenia skóry. Jeżeli przez długi czas męczysz się z problemem nawracających wyprysków, zastanów się nad zmianą diety. Postaraj się wyeliminować słodycze i cukry, także pod postacią gazowanych napoi, fast foodów, tłustych i przetworzonych przekąsek. Spróbuj zastąpić tłuste mięsa rybą, roślinami strączkowymi i mięsami chudymi. Warto sięgać po produkty bogate w błonniki, witaminy B i E, kwasy omgea -3 i cynk. Podczas walki z trądzikiem bohaterem może okazać się także napar z korzenia mniszka lekarskiego, kwiatu czarnego bzu, bazylii lub zwykła zielona herbata.

Komentarze do wpisu (0)

Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoper Premium